Sivut

24.4.2014

Easter

Voi terve oon niin huono bloggari nykyään! Mulla on miljoona juttua luonnoksissa joita en vaan saa aikaiseksi alottaa/kirjottaa loppuun. Pääsiäisestä nyt kuitenkin juttua tällä kertaa.

Perjantai
Hostmom K oli kotona, joka helpotti mun päivää huomattavasti. Mukava pitkä aamupala yhdessä, hengailua ja askartelua tyttöjen kanssa ja sitten olinkin off jo yhdeltä. Kirjottelin blogia ja kun likat heräs lähdettiin kaikki yhdessä Costcoon. Mä sain VIHDOIN hommattua piilarit. Oli kyllä niin kiven takana. Täällä kun et voi vaan käydä ostamassa niitä vaan tarviit lääkärin kirjottaman reseptin. No tuota noin, mistäs hitosta mä reseptin keksin. Piti pyytää äitiä käväsemään Nissenillä hakemassa mulle jonkin näköisen reseptin allekirjoituksella. Onneksi se toimi vaikkei ihan kaikkein virallisin ollutkaan. Mutta koska se oli suomeksi ja mä hymyilin kauniisti meni mun resepti heittämällä läpi!
B:n pääsiäismuna. Se rakasti glitter glu'lla leikkimistä! 
Mun työt jatkui vielä perjantai-iltana, jotta hostit pääsi ulos. Mua ei oikeesti haittaa työskennellä iltoja, jos mulla ei ole mitään suunnitelmia, koska se on niin easyä. Tytsyt nukkumaan ja sitten saan touhuta omiani. Eli toisin sanoen katsoin leffaa ja päädyin nukahtamaan sohvalle. Perjantai-iltana oli aivan upea auringonlasku! Kuva ei tosin tee oikeutta, taas vaihteeksi.
Lauantai
Meijän lauantaipäivän oli tarkotus olla tosi kiireinen. Franzin hostfamily järjestää joka vuosi egg huntin, jonne meidänkin oli tarkotus mennä, mutta koska tytöt ei olleet vielä kunnossa ja me ei haluttu tartuttaa kaikkia muita lapsia, päätettiin, että parempi jättää se tällä kertaa väliin. Sucks though... Ei auta itkeä, kun on kipeä niin on kipeä. Kyllä me sitten maalailtiin pääsiäismunia, joka osoittautui hauskaksi puuhaksi ja lohdutti lapsia, ja mua...
Puoli neljän aikaan me suunnattiin ystäväperheen luo, joka järjesti Passover dinnerin (juutalaisten pääsiäinen, mun hostmom on juutalainen joten siksi).  Mulla ei ollut mitään käsitystä siitä, mitä tuleman piti tai pitäiskö mun osata tehdä jotain, mutta ei se mitään haitannut. Dinnerille oli olemassa kaava ja tarina, minkä mukaan mentiin, mutta siitä oli tehty huumoriversio joten kaikilla oli hauskaa ja eikä kenenkään tarvinnut stressata. Loppujen lopuksi ainostaan K ja dinnerin isäntä olivat oikeasti juutalaisia.
Päivän asu
B
A on oikea malli! 
Noi kaikki ruoka-ainekset paremman sanan puutteessa, edustivat jotain. Tosin en nyt enää muista mikä mikäkin oli, olin hukassa suurimman osan ajasta. K:lla oli kova työ pitää mut ajantasalla siitä mitä milloinkin tapahtui, hah! Dinnerin jälkeen suunnattiin ulos takapihalle, koska ilma oli mahtava. Niimpä sitten juostiin ympäri pihaa ja mallattiin kuvissa välillä.
 Kyllä oltiin niin sieviä että! Kun illalla päästiin kotiin tytöt olikin sitten ihan väsyjä. Me lähdettiin K:n kanssa vielä käymään Targetissa shoppailemassa jotain kivaa pientä tytöille pääsiäisaamuksi. Täällä kun pääsiäinen on kuin minijoulu. Lapset vaan odottaa karkkia ja leluja ja lyön vaikka vetoa ettei puoletkaan tiedä miksi jotain pääsiäistä edes vietetään. Meidän oli tarkotus olla nopeita, mutta jotenkin aika vaan kului ja me pyörittiin leluosastolla melkein tunnin verran! Nauraa räkätettiin tolle nuken potalle varmaan puolituntia ja toinen puolituntinen mietittiin, että pitääkö meijän ostaa toi tytöille ihan vaan koska se on niin naurettava. Kuten kuvasta näkyy, nukke lähti mukaan. Hostdad P oli kyllä niin "huoh" kun me tultiin kotiin ja kikatellen näytettiin tyttöjen lahja. Ideana siis, että pöntön voi vetää ja se sanoo lauseita kuten bye bye poo-poo, bye bye pee-pee yms yms.  Huumorin taso oli korkea kymmenen aikaa illalla pitkän viikon jälkeen.
 Peepsit on K:n suosikkeja, mutta mun lemppareihin noin ei lukeutunut, mikä on outoa, koska yleensä meillä on sama maku kaikessa. Noi on siis sokerilla kuorrutettuja vaahtokarkkeja.
Sunnuntai
Sunnuntaina meillä oli pääsiäis dinneri K'n ystävän luona joten laittauduttiin taas hienoksi.
 Ja sitten mentiin! 
Typerä teksti ei suostunut asettautumaan oikein! Niillä oli oikein koko perhe paikalla kaikkine in-laws'eineen, isovanhempineen ja täteineen ja setineen. K'n ystävä laittoi etukäteen viestiä ja varoitti hullusta suvusta ja mm. siitä, että ihmiset tulee kyselemään Lauralta miljoona outoa kysymystä. No, mä joka tiedän kaiken  suurista perhe on pahin -tyyppisistä sukujuhlista odotin tätä  Amerikkalaista versiota enemmän kuin innolla. Enkä joutunut pettymään. Haha kaikki perheet on näköjään samanlaisia riippumatta kansallisuudesta. Eipä siitä sen enempää, jätetään loppu teidän mielikuvituksen varaan! ;D Ilma oli aivan upea ja mä nautin isosta takapihasta ja auringosta. Oli kyllä lämpimin päivä sitten lokakuun puolenvälin! Lapsille oli järjestetty egg hunt etupihalle ja nehän oli kaikki ihan innoissaan. K:n ystävä totesi mulle, että "I'm sorry Laura I should have had something for you too!" Olin vaan että kiitos, I'm fine. Mutta mun hostien ystävät on kaikki aina niin mukavia mulle! 
Mulla oli tosi kiva päivä. Tapasin paljon mielenkiintoisia ihmisiä, nautin herkullisesta ruoasta ja juomista ja taas tuntui, että hei mähän sovin tänne näiden täkäläisten sekaan oikein mainiosti! Jouduin selittämään yhdelle muutaman liikaa ottaneelle (tai jostain lähimuistidementiasta kärsivälle) vaarille, etten todellakaan ole täältä kotoisin tai ole asunut täällä kauempaa kuin 200 päivää (mikä muuten tuli eteen ihan hullun nopeesti, yllättäen ja täysin puskista, olin ihan järkyttynyt!) johon vaari totesin järkyttyneenä että:" You speak pretty damn good English girl! You barely have any accent I almost couldn't tell!" Muutenkin mun enkun taitoja kehuttiin taas paljon. Tuntuu niin tyhmältä hehkuttaa tota, mutta se vaan tuntuu aina niin hyvältä, kun joku paikallinen tulee sanomaan sulle, että hei, puhut muuten hyvää englantia. 

Oikeastaan, koko viikonloppu oli mahti. Mulla oli hauskaa, mutta söin kyllä ihan liikaa! Tuntui tosi läskiltä varsinkin, kun en ollut koko viikkoon käynyt salilla...

Sunnutai aamusta vielä sen verran, että skypettelin kotiin, ja serkku oli perheineen pääsiäislounaalla. Sydän suli kun kuulin, miten mun rakas 3v. serkkutyttö oli juuri todennut, että:" Mulla on ikävä Lauraa". Toivottavasti teillä kaikilla oli hyvä pääsiäinen! 
xoxo / Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!