Sivut

9.2.2014

Superbowl

Viime sunnutaina täällä pelattiin superbowlia ja koko maa oli sekaisin. Mä katselin sitä ihan vaan kotona hostperheen kanssa, vaikka alunperin mun oli tarkoitus mennä Sarahin luo, mutta olin lauantain jälkeen flunssainen, enkä jaksanut liikkua talosta. Nyt aion pikaisesti selittää, mitä ihmettä se superbowl on, jote ne jotka tiedätte already, excuse me.

SUPERBOWL on amerikkalaisen jalkapallon kauden viimeinen peli. Kauden aikana pelataan season gamemit, play-offit ja lopulta finalit. Ja finaleiden jälkeen kausi suljetaan superbowl pelillä. Ja se on siis ihan valtava juttu täällä. Tänä vuonna vastakain olivat Seattlen Seahawks ja Denverin Broncos ja Seahawksit siis voitti ja vielä reilusti. Peli itsessään oli aika tylsä, mutta kuulemma mainokset ovat se tärkeä juttu. Yleensä football game kestää noin tunnin verran, mutta superbowl kestää sen neljä tuntia ja it's all about television. Mainoskatkoja on joka kymmenen minuutin välein (osa syy siihen, miksi koko ohjelma kestää niin kauan) ja silloin ei pelata. Koska superbowl on yksi koko vuoden katsotuimmista ohjelmista, yritykset tekevät mitä mielenkiintoisempia mainoksia ja maksavat sitten miljoonia saadakseen mainoksensa johonkin väliin. Vaikka mun on kyllä pakko sanoa, että mainoksetkin oli aika tyhmiä.


Mä totta kai katselin koko pelin ihan vaan kokemuksen vuoksi, mutta eipä mua hirveesti kiinnostanut ja olinkin enemmän innoissani puppy bowlista. Ennen oikeaa peliä järjestettävästä huvista. Koiranpennut pistetään aidatulle "football kentälle", joka on täynnä palloja ja leluja. Ja sitten pennut vaan juoksentelevat ympäriinsä ja leikkivät. Täysin päätöntä, ei mitään ideaa, mutta älyttömän söpöä. Kai ne tolla yrittää auttaa kodittomia pentuja löytämään perheen.
Juu tiedän! xD 
 Oikeasti kiinnostava osa oli halftime, jonne oli järjestetty ohjelmaa, mm. Bruno Mars oli esiintymässä. Tuntuu, että se on ollut monelle koko pelin kiinnostavin kohta, sillä tosta esityksestä on puhuttu niin somessa, auppariblogeissa kun uutisissakin.

Mä en oikeasti tiedä, miksi toi on vuoden kohokohta amerikkalaisessa urheilukulttuurissa, mutta veikkaan, että vaan sen tunnelman takia. Olisi ollut kiva istua kaveriporukalla jossain sporttibaarissa ja tunnelma olisi varmaan ollut ihan toinen. Oli meilläkin pelin kunniaksi chiliä ruokana, mutta muuten aika laimeaa.  Mun instagram ja facebook seuraajat tietysti huomasit kuvan mun fanipaidasta.
Haha, olipas hauskaa. Vitsi on siinä, ettei Bearsit ole vuosiin ollut mukava Superbowlissa, mutta minkäs teet, kotitiimiä täytyy kannustaa. 

Ihan niin kuin sillä olis ollut väliä, mutta kannatin Seattlea. Yksi mukava hostfamily matchini oli kotoisin sieltä. Hostmom K jaksoi nauraa, että olis luullut mun olevan enemmän katkera ettei ne ottanut mua. Oikeesti mulle ei ollut mitään väliä kumpi voittaa...

xoxo / Laura

3 kommenttia:

  1. En tiiä onko tarkoituksella, mut sulla ei näy tuota että "lähetä kommentti"-juttua ollenkaan ku se on vissiin valkosella värillä...? Tosi hankala laittaa mtn kommenttia :D Mut näköjään onnistuin(?) :D haha

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti en tiennyt yhtään! Näyttää, että sain asian korjattua (vai?) Vissiin jäi blogin ulkoasua muokatessa :P Onnistuit kyllä sokkona oikein hyvin! :D

      Poista
    2. Joo näkyy! Much better! ;)

      Poista

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!