Sivut

22.6.2014

Tornado warning

Tornado warning (huom not watch, WARNING!) eli hyvää juhannusta. Me istutaan tällä hetkellä basementissä kun varoitussireeni alkoi soida ulkona. Mitään ilmoitusta ei  mun puhelimeen ikinä tullut (eikä K:nkaan!) ja mä kävelin ulkona vielä pari tuntia sitten. Ja nyt katsottiin kaupungin nettisivuja ja ne kehotti take cover immediately. Highly possible tornado warning in the are. Joten me suunnattiin basementiin ja I'm freaking out. Ensinnäkin, mä pelkään jo ihan ukkosmyrskyjäkin. Mä oon jo kokenut yhden tornadomyrskyn täällä, mutta se ei tullut päälle, joten meidän ei koskaan tarvinnut mennä basementiin. Ja olin jo silloin tosi peloissani. Joten voitte kuvitella mut nyt. Hullu tekstaus Sarahin kanssa. Sen hostvanhemmat on firefighters joten ne tiesi koko ajan mitä tapahtuu ja missä ja Sarah infosi mulle. Mutta joo voitte kuvitella miten paniikissa olin, kun kuulin, että McHenryssä (ei kaukana meistä) puut ja katot lentelee. En oikeen tiedä kumpi on parempi; tietää, mitä tapahtuu vai olla tietämättä...

Joten me vietetään laatuaikaa kellarissa Monsterit Oy:n kanssa. Jotta lapset on kiireisiä ja telkkarin ääni peitää edes vähän myrskyn äänet. Hostdad ei ole kotona. Onneks K:lla ja tytöillä oli playdate ja Mrs K oli käymässä tyttönsä kanssa, joten K sai seuraa itselleen. Mä nimittäin yritin kovasti piilottaa mun kyyneleet ja paniikin. Käperryin pieneen kasaan sohvan nurkkaan koneen kanssa, kuulokkeet korviin ja volat täysille.  K tosin tietää, että mä pelkään myrskyjä. Yksi asia, mitä en täällä halunnut joutua kokemaan ja nyt oon kokenut sen jo kahdesti. Pirun tornadoalue...

Tätä kirjottaessa on mennyt hetki, eli selvittiin hengissä. Tornado meni tälläkin kertaa ohitse, eikä iskenyt meille, Luojalle kiitos vaikken uskonnollinen olekaan! Myrsky on silti vielä päällä ja just katkeili sähköt. Sata salamaa iske tulta ja vettä tulee kun aisaa. Toi lause muuten saa aivan uuden merkityksen täällä. Suomen sade tuntuu muutamalta hassulta pisaralta. Muut siirtyi jo yläkertaan ja mäkin kävin siellä. Näytti puut ja autot olevan vielä tallessa. Mä voin pikku hiljaa lopettaa tärisemisen. Tai yritän ainakin kovasti. Oon ihan varma et joku tulee tänne huutelemaan, että vitsi kun oon nynny ja pelkuri. Ok sittenpähän olen, mutta kaikki pelkää jotain. Mutta se fiilis kun kaikki pimenee ihan yllättäen ja sitten alkaa tuulla...

Äitille ja muille sureville tiedoksi, oon hengissä ja kunnossa ja ei henkilö eikä omaisuusvahinkoja. Aamen

xoxo / Laura

3 kommenttia:

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!