Sivut

29.10.2013

Ensimmäinen...

Pieni postaustauko ollut tässä, pahoittelut siitä! Tarkoitus olisi kuitenkin AINAKIN kerran viikkoon kirjoitella, ei tässä muuten mitään järkeä ole.

Viime aikoina on ollut paljon first time ever tapahtumia. Aloitetaan vaikka uudesta puhlimesta, first time ever mä omistan Iphonen! 
Oon ollut tosi tyytyväinen mun 4S! Oikein mukava uusi "lelu" kuten Hostdad sitä nimittää.
Viikko sitten lauantaina päätettiin lähteä hostperheen kanssa ulos lounaalle ja päädyttiin sitten perheen kantis-shushi paikkaan. Maistoin ensimmäistä kertaa elämässäni sushia! Vaikka olinkin innoissani, en aluksi ollut ihan varma pidinkö siitä vai en. Päätin kuitenkin pitäväni ja luulen, että tuhottiin ruokaa aika hyvin.
 Ennen ja jälkeen
Ruoka-annokset kulki tollasta hihnaa pitkin ja sieltä sitten sai ottaa mitä mieli teki. Huono puoli oli vain se, että jos satuit missaamaan sen, mitä halusit, joiduit odottamaan seuraavaan kierrokseen :P 
Asia, josta en ole muistaakseni maininnut täällä vielä on ravintolat ja ilmainen refill. Eli tarjolija täyttää lasisi/ tuo uuden juoman pyytämättä,vaikkei sitä olisi edes tilattu - ja tämähän on suurimmassa osassa paikoista ilmaista. Ensimmäisen kerran kun käytiin ulkona syömässä olin ihan hämääntynyt koko asiasta ja kun lopulta uskaltauduin kysymään asiasta hostmom'in siskolta hän valaisi mua hyvin mielellään asiasta ja oli aivan ällistynyt, ettei Suomessa tällaista käsitettä tunneta. No joo, suomalaista ja amerikkalaista palvelua ei nyt voi muutenkaan verrata toisiinsa edes samassa kappaleessa joten.

Sunnutaina sitten oli ensimmäinen aupparitapaaminen, johon mukaan oli kutsuttu myös hostperheet. Teemana tietysti Halloween ja kaiverrettiin kurpitsoja, mä kaiversin ensimmäisen kurpitsani ikinä! Ei mitenkään hirveen hieno, koska ei oikeen riittänyt kiinnostus tossa tilanteessa.... 
 Mulle ei muutenkaan jäänyt mitenkään hirveen hyvä maku suuhun tosta meijän auppariryhmästä. Moni niistä tytöistä on jo kait ollut vähän pidemmän aikaa täällä ja niillä on omat porukkansa jo. Lisäksi siellä oli parisen ruotsalaista joiden reaktio mun kotimaahan oli "aha"... Että näin. Onneksi tossa ryhmässä on mun kaveri training schoolilta, joka vaan ei viimeksi päässyt paikalle.

 En mä kuitenkaan niin surkea täällä ole, kun mitä tosta edellisestä kappaleesta voisi ehkä kuvitella. Tulen tosi hyvin perheen kanssa toimeen ja me vietetään paljon aikaa yhdessä. Voin varmaan myös sanoa, että oon saanut ensimäisen hyvän ystävän täältä, Saksa-S:n.
Perjantaina pidettiin leffailta, jossa tutustuin myös toiseen saksalaiseen tyttöön, L:n. ( Joo suurin osa auppareista on saksalaisia, sääli etten puhu saksaa...)
Peilauskuva ihan sen kunniaksi, että tällä puolella maapalloa mä olen vielä teini, hah hah hah, kuolen nauruun...
Lauantaina S:ltä tuli viesti, että haluisinko lähteä ulos kuvailemaan ja niimpä me lähdettiin, mutta se onkin sitten jo toinen tarina!

Halloween lähestyy!
xoxo / Laura



5 kommenttia:

  1. jee kiva et jaksat kirjottaa näin paljon (: meki tehtii koulus sushii eilen, maistoin ekaa kertaa ja ainakaa omatekemä ei oo hyvää XD

    VastaaPoista
  2. Kyllä 19-vuotias on Suomessakin vielä teini ...

    VastaaPoista
  3. No jos kääntää luvun nineteen englannista suomeen niin sitten kyllä. Mutta laillisesti 19-vuotias on aikuinen ja hänen odotetaan käyttäytyvän sen mukaisesti. Näin ainakin mun tuttavapiirissäni yleensä. Ja itse koen itseni aikuiseksi. Mutta totta kai saat olla asiasta eri mieltä, mikäli haluat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikuinen ja teini-ikäinen on taas kaksi eri asiaa. Kyllä yleisesti ihmiset (ainakin ilmeisesti sinua vanhemmat) puhuvat alle 20-vuotiaiden olevan teini-ikäisiä (mene ja tiedä johtuuko englannin kielen -teen päätteistä vai jostain muusta). Teenager käsitteellähän tarkoitetaan juurikin 13-19-vuotiaita henkilöitä. Aikuiseksi Yhdysvalloissa taidetaan luokitella 21 vuotta täyttäneet, joten sillä argumentilla et ole siellä vielä ikäsi puolesta aikuiseksi luokiteltava henkilö, teini-ikäinen puolestaan kyllä. Mutta samapa tuo, kuulosti vaan hassulta miten kovasti itseäsi näyttää huvittavan kyseinen asia.

      Poista
    2. En ole väittänytkään, että täällä olisin aikuinen. Ja kyllä pidän sitä hassuna, sillä en ole tottunut siihen. Ikä tuntuu täällä välillä merkitsevän niin paljon. Se näkyy joidenkin ihmisten käytöksessä ensitapaamisella. En osaa selittää sitä. Minä puolestani pidän hassuna sitä, että SINÄ tunnut ottavan itseesi, kun MINÄ pidän omaa alaikäisyyttäni täällä hassuna. Varsinkin kun tunnun selvästi tekevän siitä ison numeron, kun MAINITSEN asiasta aivan postauksen lopussa ja lause sisälsi ironista inside huumoria. Mutta, samapa tuo... Made my day.

      Poista

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!