Sivut

19.11.2013

Last couple of weeks

Tässä teille mun puhelimen sisältö parin viime viikon takaa. Paljon toimintaa ja sitäkin enemmän kuvia ! 
Kaksi viikkoa sitten
1. Meillä podettiin kovaa flunssaa ja mä taistelin sitä vastaan näillä pörrötossuilla ja teellä. Parempaan päin oltiin jo menossa, mutta nyt tuntuu, että se tulee takaisin. Huoh, mikäpä sen mukavampaa. No hyvä puoli on se, että tytöt ovat jo terveitä. 2. Pienestä flunssasta huolimatta ulos auringonpaisteeseen! Raitis ilma auttaa aina, jos ei muuten niin se parantaa ruokahalua ja väsyttää enemmän. TOIMI! 3. Mä parannan ruokailutottumuksiani täällä. Syön nimittäin nykyään joka aamu aamupalan, kotona en tehnyt sitä koskaan. Tämä kuva on meidän aamupalamuffinsseista, joita päätettiin tehdä iso kasa helpottamaan meidän kiireisiä aamuja. 4. Flunssasta huolimatta hymyilyttää, kyllä mulla on paras työ maailmassa, vaikka tää rankkaa usein onkin! 
1. Edelleen jatketaan kovassa flunssassa, mutta koska aurinko paistaa ei kun lämmintä päälle ja happihyppelylle! Niin kauan kun ei kuumetta ole, me mennään ulos! Ei se ainakaan flunssaa pahentanut, sillä kuvan ottamisesta seuraavana päivänä voitiinkin jo paljon peremmin.  Kyllä tytöt näyttää niin suloisilta noissa vaunuissa, ettei söpömmistä väliä! Hanskat ja hatut pysyi visusti päällä ja katseltavaa riitti. 2. Puistoalue, jota me usein kierretään ympäri. Tuolta löytyy ison nurmikentän lisäksi lenkkeilypolku, joka kiertää mm. pienen lammen. Ei se ole kuin 15 minuutin lenkki, mutta se on hyvä lisä, eikä tarvitse kävellä tienreunassa. Meidän naapurustossa kun ei ole jalkakäytäviä. Mikäs siinä vaunujen kanssa kulkea autotien reunassa... 3. Olikin sitten rankka reissu, kun B nukahti lounaalla syöttötuoliin. Kyllä siinä oli tällä aupparilla naurussa pidättelemistä. Onneksi puhelin sattui olemaan lähellä ja tämä ihana kuva saatiin talteen. Lähetin sen myös piristämään hostvanhempien päivää. 4. Perjantaina oltiin laiskoja ja tilattiin kiinalaista. Söin ensimmäisen fortune cookie'ni ikinä ja tällaisen ennustuksen sain. Mulle tuli tiedättekö sellanen leffafiilis. Kun päähenkilö saa oudon ennustuksen, eikä tajua sitä, mutta elokuvan lopussa, hän muistaa saamansa oudon viestin jälleen ja tajuaa sen käyneen toteen. No mun viesti ei ole vielä toteutunut, joten sitä odotellessa. Se kuulostaa 
nimittäin lupaavalta.  

Nyt on ajantaju hukassa, mutta parisen viikkoa sitten tuli lunta maahan ja sitä kesti kokonaset kaksi päivää. Tytöt kovasti ihmettelivät sitä naamat kiinni ikkunassa. Totta kai hetki piti ikuistaa.
Koska lumi oli maassa vielä seuraavanakin päivänä ja sää oli upea, päätettiin me lähteä testailemaan uusia talvikenkiä.  Kuten jo edellä mainitsin lumi oli kaksosille uusi juttu ja sitä lähestyttiinkin sitten vähän oudoksuen. (Oli täällä viime vuonnakin lunta, mutta tytsyt oli niin pieniä, ettei ne sitä muista.) 
Mulla oli ihan mahti videokin tänne laitettavaksi tytöistä, kun ne peuhasi lumessa, mutta koska blogger on paska eikä suostu videota tänne lataamaan, se jää pois tällä kertaa. Mä luulen, että mulla oli kyllä ulkona hauskempaa kuin tytöillä. A oli vähän neiti ja rupes huutamaan, kun käsiin tuli lunta. Voitte kuvitella sitä huudon määrää, kun hän sitten kompastui ja kaatui naamalleen lumeen. Noh, mulla oli hauskaa vaikka jonkin aikaa sainkin tyttöä hyssytellä. B ei aluksi ollut moksiskaan, mutta turhautui lopulta sillä paksuissa vaatteissa, kengissä ja lumisessa maassa oli vaikea kävellä ja  hänhän sitten kompuroikin jatkuvasti. No tottutaminen lumeen kannataa aloittaa aikaisin tai muuten tulee piiitkä pitkä talvi! Mä en nimittäin ajatellut istua neljän seinän sisällä kolmea ja puolta kuukautta.

Lauantaina lähdettiin paikalliselle malli'lle joka sitten olikin iso. Hyvä paikka hommata joululahjat. Tässä tyttöjen asustus.
Mun pikku fashionistat. Juu ihan oikeesti nyt se jo alkaa. A rakastaa pinkkiä ja saa hirveän raivokohtauksen, jos erehdyn antamaan pinkin juomapullon siskolle hänen sijastaan.

Tuolla mall'illa oli siis ihan kaikkea mitä vaan voi kuvitella. Mukaan lukien tämä eksoottinen kahvila/ravintola.

Juu, tonne täytyy joskus päästä syömään. Vaikutti mukavalta paikalta, eikä ruokalistakaan ollut kummoisempi.  Meillä ei kuitenkaan ollut aikaa jäädä syömään. Fruyon kuitenkin nappasin mukaan eräästä Frozen Yoghurt paikasta. Katseltavaa tuolla olisi ollut vaikka kuinka, mutta koska olin hostperheen kanssa ja tytöt olivat luonnollisesti mukana, ei kaikkeen kerennyt perehtyä niin paljon kuin olisin halunnut.
Tämä oli yksii mun suosikkikaupoista, vaikka kaikki liikkeen vaatteet mulle liian pieniä olikin. Lapsille tarkoitettu juhlavaate liike. Voi, kyllä mun kummipojalle täytyy varmaan kauluspaita ja puvuntakki tuolta hommata! :D

Viime viikolla
Practice Thanksgiving lähestyi ja me askarreltiin tyttöjen kanssa tiistaina kalkkunoita.
Olin aika tyytyväinen lopputulokseen.
Juhliin enää muutama päivä aikaa!
Totta kai, koira onnistui raapimaan dekoltee-alueelle 10 cm naarmun, jota ei saa millään peittoon ja kaikki varmasti näkee sen, totta kai. No ei lopulta niin paha kuin olisi voinut olla, pelkäsin, että tuosta jää iso arpi, mutta näyttää se paranevan ihan hyvin, onneksi!
Juhlat kuitenkin tulossa, joten ei auta kuin hymyillä
Torstai-iltana leivoin lusikkaleipiä lauantaita varten, sillä juhlat perustuivat siihen, että kaikki toisivat jotain. No multa sitten pyydettiin jotakin suomalaista ja tässä tulos.
Itse olin kohtalaisen tyytyväinen lopputulokseen. Ei ihan äitin tasoa, mutta aika hyviä ensikertalaisen tekemiksi. Ja hyvin menivät kaupaksi sekä hostperheelle, että juhlavieraille.

Tässä teille taas mammuttipostaus mun kahdesta viime viikosta, toivottavast ei ollut liian sekava. Seuraavaksi tulossa juttua Practice Thanksgiving partyista ja kaverin 21v. juhlista! Niitä odotellessa!

xoxo / Laura

1 kommentti:

  1. Ihania nuo tytöt! Täällä satoi jo toiseen kertaan ensilumi eilen, mutta suli samantien pois -tylsää! :S
    Haha, kaipaatko Suomi pakettia?

    http://lifewithsallas.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!