Sivut

30.11.2013

Shopping Again

Viikko sitten sunnuntaina oli mun toinen aupparitapaaminen. CC tekee nyt tosi paljon juttuja Kids First hyväntekeväisyydelle ja mun LCC oli päätänyt, että me osallistutaan siihen myös. Niimpä suuntasin sunnuntaina Barnes and Nobles'ille paketoimaan lahjoja. Juu, voi sen sunnuntaipäivän noinkin käyttää. Ei se lopulta niin kamalaa ollut kuin kuvittelin. Johtui tosin ehkä siitä, ettei asiakkaita meille juuri ollut ja paketoin yhteensä ehkä kuusi lahjaa. Ja seura oli hyvää.

Koska olin mun LCC:n kyydillä ja mun piti odotella sitä kolmeen asti, päätettiin Itävalta K:n kanssa lähteä shoppailemaan. Ja no tuloksen näette tässä:
 Aivan perus toppi. Beige ja toinen samanlainen, mutta turkoosi. Forever21. Kuten jo aikaisemmin oon sanonut, se koituu vielä mun kohtaloksi. No jaa, noi nyt ei ollut kun 2$ kappale joten eipä mun talous noihin vielä romahtanut.  Lisäksi samasta liikeestä lähti mukaan ohut musta villatakki, valkoinen peruspitkähihainen, rannekoru, huulikiilto ja musta maximekko. Jos totta puhutaan, oon etsinyt täydellistä maxia vaikka kuinka kauan, mutta yleensä mä oon aina myöhässä tällaisissa asioissa. Siksi en varmaan Suomestakaan mitään löytänyt.  Mitä toppeihin ja pitkähihaisiin tulee ne on vaan casual vaatteita, joita tarvii aina. Nyt voin heittää mun vanhan valkoisen paidan pois. Mä inhoan sitä, että joutuu käyttää kulahtaneita vaatteita. Ne ei näytä hyvältä.  Paitsi yökkäreissä, kaikki mun suosikit on vähintää pari vuotta vanhoja.

Jos palaisimme taas asiaan. Kotona mulla oli paha tapa ostella kaikkea mitä en oikeasti tarvitse. Täällä en onneksi ole sortunut siihen vielä, sillä (lähes) kaikki, muutamaa pikku poikkeusta lukuun ottamatta on ollut tarpeellista.

Usein täällä shoppaillessani huomaan ostavani asukokonaisuuksia ennemmin kuin yksittäisiä vaatteita. Esimerkiksi tuon mustan maxin kanssa (kuva tullossa) sopii kultainen rannekoru paremmin kuin hyvin. Eikä mekko näytä miltään ilman vyötä, joten päätin ostaa molemmat.

Joku lukijoista varmaan ihmetteleen, millä rahalla mä kaiken shoppailun oiken maksan? Au pair saa palkkaa 195,75$ dollaria viikossa, mikä riittää paremmin kuin hyvin. Myönnän, että viime aikoina rahaa on palanut shoppailun takia vähän normaalia enemmän, mutta yleensä käytän viikon palkasta noin 50$ dollaria kahviin, leffalippuihin, snackeihin (jotka on muuten mun heikkous täällä. Joka paikassa on kahviloita tai ruokapaikkoja ja pretzel tai vastaava on vain herkullinen napata mukaan) ja peruskylpyhuonetarvikkeisiin ( hammastahna, meikit, shappoo yms yms.).  Yritän kuitenkin kovasti säästää palkkoja, jotta pääsen jonnekin matkustelemaankin. Vähän pelottaa, että joulu on tulossa, mutta ehkä siitä selvitään. 
 Hollister on mun uusia suosikkeja sekin. Liike on vähän kalliimpi, mutta myös laatu on parempi. Ja siltikään hinnat eivät ole ihan mahdottoman korkeat (vertaa Abercrombie). Mulla ei ollut täällä mukana kuin yksi huppari, joten se luki mun ostostlistalla heti saapumisesta lähtien.
 Anteeksi selfit taas, mutta halusin, että näette muutamat vaatteeet päällä.
 Ja tässä siis musta maxi, josta aikaisemmin puhuin. Oon ihan myyty ja odotan nyt vaan kesää, jotta pääsen käyttämään tota.
Olin tosi tyytyväinen mun ostoksiin ja kiitos Thanksgiving kaikkialla oli jo alennusmyyntejä.  Nyt lounaalle!

xoxo / Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!