Sivut

6.11.2013

Trick or Treat!

Hyvää Halloweenia kaikille! 
Ihan hassua, miten ihmiset täällä sekoaa Halloweenista. Koristeita yms. kamaa aletaan myydä kaksi kuukautta etukäteen, suurin osa ihmisistä myös pistää koristeet ulos aikaisin. Joka paikassa on pop-up storeja ja kurpitsoita myynnissä. Kuitenkin Halloween on vain yksi päivä, eikä sitä edes saa vapaaksi koulusta tai töistä. 

Mä vierailin yhdessä pop-up storessa ja se oli kyllä ihan mahtava. Myynnissä oli koristeita, karkkia, ja asusteita kaikille vauvasta vaariin. 
 Melkein ostettiin B:lle tollainen, kun se yrittää syödä kaiken mahdollisen, mukaan lukien lattian ja mut...
Että näin... Oli kyllä siis aivan mahtavia ja ihmiset oikeesti ostaa noita ihan kybällä. Kyllä Halloweeniin saa rahaa palamaan, koska noin oli ihan älyttömän kalliita. Ja costumit myös, tuolla Spirit Halloweenissa ne oli alkaen 49,99$. Aika paljon vaatteesta, jota käytetään kerran vuodessa ja mahdollisesti vain kerran, jos seuraavana vuonna haluaa olla jo joku muu... Mun asu ei ollut tuolta vaan löysin sen alennuksesta, mikä tuuri!

Tänä vuonna ei sitten ollut Halloween partyja, mutta pääsin kuitenkin katsomaan taloa, jossa ne yleensä pidetään. Tämä ko. rouva, joka yleensä järjestää juhlat kuulemma pistää joka vuosi ihan järjettömät koristeet. Ja niin oli tänäkin vuonna! Vähän sääli, että käytössä oli nyt vain puolet koristeista, ja oli valoisaa, mutta tosi mahtavia silti!
 Tervetuloa pihaan!
 Tervetuloa sisään!
Ihan siis huikeita, kaikissa oli jonkinlaiset valot ja suurin osa piti ääntä tai puhui. Esimerkiksi nuo kallot, vampyyrirouva ja kirvesmies. Tytöt ei tosin säikkynyt, naureskeli vaan. Eikä muakaan kyllä pelottanut, mutta toisaalta oli valoisaa.. 
Sain kutsun Haunted Houseenkin, mutta päätin jättää sen lopulta väliin, koska  1) en hirveesti tykkää edes kauhujutuista 2) kuulin, että se oli ollut tosi pelottava ja jänistin 3) oli kylmä ja satoin vettä, joten ei yhtään innostanut jonottaa vesisateessa... 
Itse Halloween päivänä olin normaalisti töissä. Neljän aikaa olin kuitenkin jo pukeutunut ja valmiina trick or treat kierrokselle.
Terveellinen lounas ennen illan karkkimättöä. 
 Meillä Halloween koristelut ei ollut mitenkään valtavat, mutta jotain kuitenkin, sekä sisällä, että ulkona. Naapuri talo olikin sitten koristellut meidänkin puolesta. :) 
Mun Halloween asu oli kaikille (paitsi tietty hostperheelle) salaisuus h-hetkeen asti. Oli hauskaa pitää ihmisiä jännityksessä :D Instagram seuraajat sai ensimmäisenä pienen sneak peekin mun asusta.
Kokonaisuudessaan se näytti tältä:
Olin tosi tyytyväinen mun asuun, musta se oli söpö ja kuulemma myös näytin siinä söpöltä. Kukaan ei kuitenkaan voinut olla söpömpi kun mun hostlapset. B the bumble bee ja A the Butterfly. 

Peruukki ei virallisesti kuulunut asuun, mutta se sopi. Ihan kuin Maija Mehiläinen!! 
Mitä nyt vähän päähine valahtanut silmille kesken kaiken, mutta ei se menoa haitannut.
 Lisäksi meillä oli hostmom K, joka oli pukeutunut diskoasuun, sekä Bruno the ninja dog ja Riley the Skunk. Tiedän, Baballa on tosi rankka elämä, voi poloa...
Juu-u ei kyllä ole vauvasirkus tunnit mennyt hukkaan, kun B vetelee jo spagaatteja. Ihan uskomatonta, en oo nähnyt sen tekevän tota koskaan ennen. Kyllä voin nyt olla ylpeä!
 Muutama minäkuva tähän vielä totta kai. Nautin nyt, kun musta kerrankin on kuvia. Yleensä mä oon aina se kameran takana ja lopulta mua ei näy yhdessäkään kuvassa. Lupaan vähentää tätä linssiludeilua jossain vaiheessa! Jos vaikka saisitte nauttia maisemistakin, vaikka mulla nätti naama onkin... :P No niin, jos vaikka siirryttäis sitten trick or treat kierrokselle...
 Kyllä me jokunen ovi käytiin läpi. Ikävä kyllä satoi vettä, oli kylmä ja tuuli, joten ei sitten pidemmälle lähdetty. Huomas kyllä, että sää verotti kävijöitä. Melkein jokaisessa talossa me oltiin ensimmäiset ja saatiin siksi ihan mielettömästi karkkia. Eräs mies jopa koputti ikkunaan, kun käveltiin ohi ja huusi että: "come over here!"
Monessa talossa multa kysyttiin haluaisinko mäkin karkkia, ja enhän mä tietenkään sanonut no, koska se olis ollut epäkohteliasta :P Ei mulla ollut koria tai mitään ja K nauroikin, että olisin tarvinnut tyynyliinan. No ensi kerralla sitten...Tossa meidän karkki saalis. Ikävä kyllä siitä oli keretty jo tyhjentää osa, kun tajusin ottaa kuvan... Sain Halloweenin kunniaksi A'lta suukon ja halin ja se jopa saatiin ikuistettua. Alan uskoa vahvasti, että työt tykkää musta!
 Olin ihan masentunut ja surkea, kun näytti siltä, ettei meidän ovelle ollut tulossa ketään ja koko katu oli hiljainen. Lopulta kuitenkin oveen koputettiin ensimmäisen kerran! Ja toisen ja kolmannen! Olinkin sitten ihan fiiliksissä, kun pääsin juttelemaan lasten kanssa, antamaan niille karkkia ja näkemään kaikki söpöt asut.
Siinä oli aika lailla mun ensimmäinen Halloween. Olin vähän pettynyt sään takia, sillä olisin toivonut näkeväni enemmän lapsia ja asuja yms. Mutta kaiken kaikkiaan mulla oli hauskaa! Toivottavasti pääsen joskus vielä ihan oikeisiin Halloween bileisiin, olis tosi mahtia!

Näin tällä kertaa
xoxo / Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät aina!

Comments always cheer me up!